2020 zit er bijna op, de feestdagen staan voor de deur en het nieuwe jaar laat niet lang meer op zich wachten. In alle eerlijkheid, we kunnen niet wachten om met het nieuwe jaar te beginnen.

2020 was een jaar met heel wat challenges. Wat een rooskleurig jaar zou worden met een bijna volledig ingevulde jaarplanning, een product lancering en een vijftigjarig jubileumfeest, konden we alleen maar met lede ogen aanzien hoe het allemaal uit de agenda werd geschrapt.

Dankzij een team moedige Veldemannen en Veldemadammen kunnen we met fierheid terugblikken op een jaar waarin onze medewerkers aantoonden hoe creatief en gemotiveerd ze de corona-uitdaging trotseerden. We zijn heel trots op een jaaroverzicht dat wat anders is dan voorgaande jaren, maar wel zoals ieder jaar een reeks knappe realisaties toont.

Echt Feesten – LVK 2020

Echt Feesten! Dat werd in februari nog gedaan tijdens een groot feestweekend in Leisurepark In De Bandert in Echt. Opdracht voor Veldeman? Het grootste feestpaviljoen ooit bouwen in de geschiedenis van het LVK.

Veldeman bouwde een gigantisch feestpaviljoen van 4.250 m². Dit paviljoen beschikte over een enorme hoge binnenruimte en werd uitgerust met een verhoogd VIP deck voor 1.000 genodigden, dat perfect zicht bood op het podium. 1.675 m² aluhallen deden dienst als entree, lockerruimte en toilettenten.

LVK-feestpaviljoen-Veldeman-4-700x467 LVK-feestpaviljoen-Veldeman-3-700x464

Ziekenhuis Maas en Kempen – Maaseik

Voor verschillende ziekenhuizen hebben we in maart triagetenten gebouwd ter ondersteuning van de grote toestroom aan patiënten. In deze tenten kregen de patiënten een eerste controle op een mogelijke besmettingen om zo de verspreiding in andere afdelingen van het ziekenhuis tegen te gaan. Voor Ziekenhuis Maas en Kempen (ZMK) in Maaseik hebben we een triagetent van 7,5m op 15m gebouwd. We zijn trots op ons team dat ook tijdens deze moeilijke dagen onmiddellijk paraat staat!

triagetent-onderschrift

Bezoekunits voor Psychiatrisch Centrum Sint-Hiëronymus

Vanaf maart werd het bezoek in psychiatrische ziekenhuizen verboden. Een zware klap voor een kwetsbare groep die het al moeilijk had. Psychiatrisch Centrum Sint-Hiëronymus bleef niet bij de pakken zitten en ging op zoek naar mogelijkheden om toch bezoek te kunnen organiseren voor haar cliënten.

Veldeman ontwierp 2 bezoekunits voor Psychiatrisch Centrum Sint-Hiëronymus. Beide units werden voorzien van een scheidingswand zodat de ruimte telkens in 2 hermetisch afgesloten delen opgesplitst kon worden. De ruimtes werden mooi aangekleed, zodat de bezoeken in een aangename setting kunnen plaatsvinden. Een derde unit zal dienst doen als wachtruimte voor de bezoekers.

Parlando-11-700x425

Bezoekunits PC Sint HiëronymusParlando-8b-700x467

Tennishal – Mont-sur-Marchienne

Voor tennisclub Mont-sur-Marchienne (provincie Henegouwen, België) hebben we een Trium Alu van 36 x 33,5m over 2 tennisvelden geplaatst. Het buitendakzeil is wit lichtdoorlatend en het binnendankzeil is wit. De gevels en de zijkanten werden in het groen geplaatst. Daarnaast plaatsten we ook 2 dubbele deuren, goten, afvoeren, ventilatie en LED verlichting.

Mont-sur-Marchienne-Polygone-36x33m-10-700x340Mont-sur-Marchienne-Polygone-36x33m-2-700x340

Covid Event Risk Model

Covid-Event-Risk-Model-1-693x700Een sterk staaltje van professionaliteit en samenwerking binnen de eventsector heeft geleid tot het Covid Event Risk Model (CERM). Als stichtend lid en bestuurslid van BESA was Veldeman betrokken bij het opstellen van deze matrix.

Heel wat maatregelen zullen in de toekomst de rode draad vormen om een coronaproof evenement te organiseren. “Controle” en “professionele aanpak” worden cruciale ijkpunten. En laat dat net hetgene zijn waar Veldeman sterk in is.

Vele events werden verschoven naar 2021. Dit geeft aan dat jullie blijven geloven in de kracht van evenementen en vertrouwen hebben in de professionele organisatie van Veldeman. Van harte dank daarvoor.

Autokeuringscentra – Autoveiligheid

Omwille van coronamaatregelen moesten de klanten van 15 autokeuringscentra van Autoveiligheid buiten wachten op hun voertuig. Escape Events ging in opdracht van de groep op zoek naar een oplossing om de klanten tijdens het wachten te beschutten tegen de  weersomstandigheden.

Alle keuringsstations werden door Veldeman bezocht, de nodige opmetingen ter plaatse werden gedaan en speciale onderdelen op maat werden gemaakt in de eigen afwerkingsafdeling. Op slechts 7 dagen tijd werden de 15 overdekte wachtruimtes gebouwd, en dit zowel ‘s avonds, ‘s nachts als in het weekend.

Autoveiligheid-overdekte-wachtruimte-02-700x525Autoveiligheid-overdekte-wachtruimte-03-700x522

Algemeen Stedelijk Ziekenhuis Aalst

Voor het Algemeen Stedelijk Ziekenhuis Aalst bouwden we tijdens de tweede Coronagolf een tijdelijke opvangruimte met extra capaciteit voor de Spoedafdeling die momenteel gerenoveerd wordt.

Slechts drie dagen na de aanvraag stond onze stevige tent van 15m bij 15m er al, aangebouwd aan het vaste gebouw. De ruimte biedt plaats aan twee verpleegposten, één testlokaal en 18 patiënten in aparte boxen. Twee bijkomende units van elk 3m bij 6m werden geplaatst voor sanitair en de opslag van medicatie.

Dankzij de tijdelijke opvangruimte blijft de scheiding van de flows van Covid- en niet-Covidpatiënten maximaal gegarandeerd en kan er zoveel mogelijk dringende niet-Covid-zorg blijven doorgaan op een veilige manier voor patiënten en personeel.

ASZ-Aalst-extra-opvangcapaciteit-03-700x525ASZ-Aalst-extra-opvangcapaciteit-04-700x525

Profel – Pelt

Profel, Belgische marktleider in ramen en deuren, had extra ruimte nodig om de sociale verkiezingen coronaproof te organiseren. Veldeman plaatste op 2 verschillende locaties een tijdelijke ruimte van 10x40m en 10x20m.

Eerder plaatste Veldeman voor het bedrijf ook al een tijdelijke opslagruimte van 10m bij 15m voorzien van een elektrische rolpoort van 3m bij 3m. Deze wordt voor een periode van een 8-tal maanden gebruikt voor de opslag van materialen.

Ruimte-sociale-verkiezingen-Profel-1b-700x525

Challenge Our Limits!

In 2020 konden we de corona-uitdagingen het hoofd bieden, daarom besluiten we dit jaar – nog meer dan voorgaande jaren – met onze rotsvaste overtuiging: “Challenge Our Limits!” Kerst is een periode van terugblikken, maar ook van vooruitkijken naar de toekomst. We wensen jullie de allerbeste successen voor komend kalenderjaar en een sprankelend, gezond 2021.

Fijne feestdagen en tot volgend jaar!

Team Veldeman

Kerstimage-key-visual-700x328

Neem direct contact op

• This field is for validation purposes and should be left unchanged.